torsdag 3 april 2008

Allegro 33

En aspekt att beakta vid val av båt är komfort. En segelbåts komfort korrelerar starkt till dess storlek och därför var jag och inspekterade en lagom stor båt häromdagen. Allegro 33:an verkar vara ett populärt val för långfärdsseglare. Såhär sammanfattar Curt Gellin, Sveriges meste båttestare, den av Lars-Olof Norlin formgivna kostern:

+ Behaglig seglare, styv, rymlig.
- Självbygge, trögvänd, trång brunn.

Båten jag besökte låg i min hemstad och det visade sig att ägaren var bekant med både mor och far genom olika sammanhang.

1 kommentar:

sören c sa...

Hej jag heter Sören Christensen
bor i Västervik. 1991 så seglade jag
till Syd Amerika Västindien
Afrika mm i 16 är med min A33
Amanda. Utan ett enda problem mer
än jag blev med fru i Marocko.
Sejlomat vindroder är ett måste.
n.s.christensen@hotmail,se
maila mej så får du bilder.