fredag 18 juli 2008

Semi-Circumnavigation Vacation

Imorgon börjar semestern, vilket känns utomordentligt skönt. Jag ska varva ner, segla och se vart vi hamnar. Målet är en resa mellan Kalmar och Malmö, som förhoppningsvis inte går raka vägen. Æolus, Neptun och övriga inblandade får vara med och bestämma, men jag skulle gärna segla till Bornholm, och kanske ända till Bohuslän. Förutom ett och annat planerat strandhugg är schemat för de kommande trettio dagarna ganska luftigt.

Dag 1: Lägenheten städas ur. Eventuellt windsurfing och en öl på kvällen.
Dag 2: Skräp av affektionsvärde magasineras i Göteborg. Grillning på kvällen.
Dag 3: Jag åker till Kalmar och installerar mig i mitt nya hem Birka.
Dag 4: Motormekande och målning av däcket med antihalkfärg.
Dag 5: Avfärd från Kalmar.
Dag 6:
Dag 7:
Dag 8:
Dag 9:
Dag 10:
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14:
Dag 15:
Dag 16:
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:
Dag 22:
Dag 23:
Dag 24:
Dag 25:
Dag 26:
Dag 27:
Dag 28:
Dag 29:
Dag 30:
Dag 31: Jag vaknar i Limhamn, tar ett morgondopp och hoppar på cykeln till kontoret.

Planen är alltså att känna på hur det är att segla en lite längre sträcka och samtidigt se hur det fungerar att bo i båten. Det är svårt att planera mer i detalj, men så fort vi anlöper ett trådlöst nätverk lovar jag att ange position och lämna ett ut utdrag ur loggboken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Runt dag 20 sisådär borde Birka befinna sig kring vågkraftsprojektet vid Islandsberg..

Kapten H sa...

Ja, Gullholmen är ett givet strandhugg. Det har jag inte glömt bort. Just nu ligger vi i Åhus med ett nytt och värre motorhaveri. Backslaget har pajjat. Men om det går att segla från Kristianopel till Åhus med surrad propelleraxel så ska det väl gå att segla från Åhus till Gullholmen likadant tänker jag mig.

Billiga toner är bra och även en låt med Helt off.

Anonym sa...

Hur kändes det att vara ute på sjön under en "lite" längre tid? Funderar själv på att göra en långsegling, antagligen åka med någon annan eller med egen båt. Har rätt så mycket segelerfarenhet dock inte ifrån långseglingar, Kan ju maila mig om du tror att jag är något att ha eller om du undrar något :)
Mvh Simon

Mail:
Results_of_1989@hotmail.com