söndag 13 juli 2008

Söndagsmorgon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kapten,

Ombord på Victory Too är allt som det ska. Har idag loggat tio knop med geenaker. Fin upplevelse. Efter två timmars strul med den samma var det gött att se det gamla skrället fylla. Ville bara meddela att efter att nu seglat runt i Norge mellan Bergen och Stavanger i en vecka så är detta deffinitivt en plats du bör överväga att besöka. Fjordar, vattenfall, lax, makrill och glacierer. Grymt vackert. Nu blir det långseglats. 240 mil ska tillryggaläggas mellan Stavanger och Skagen. Låt den danska ölen flöda.

Seglar Hälsningar

Oscar och Anna

Anonym sa...

Definitivt stavas definitivt med ett f, Oscar-ploskar.

Härligt med Segling i alla fall!

Hittades det någon adress i Vellinge? Jag vill veta var jag ska skicka alla mina yvkort

Kapten H sa...

Det låter fantastiskt härligt Oscar och Anna! Vilken segling, jag vill se bilder. Norska västkusten lockar mycket jag har hört någonstans att det är världens vackraste ställe, om det nu går att säga så. Dykningen ska tydligen vara i särklass. Mina egna akvatiska erfarenheter av Norge är emellertid inte de bästa, jag trampade nämligen på en sjöborre i vattnet utanför Ålesund en gång. Men jag är redo för ett nya tag och överväger att svänga förbi Norge på vägen västerut.

Jag förstår att ni satsar på långa etapper, så att ni slipper vistas tillsammans på öar för mycket!

Kapten H sa...

Muki, tack för alla fina vykort! Det blev tyvärr ingen ny adress. Jag hade inte mage att fråga värden om jag fick flytta in. Så fort jag fixar en postbox så kan du fortsätta skicka vykort. Tills dess kan du nå mig i etern; idag damp det nämligen ner i brevlådan en anropssignal från post- och telestyrelsen. Jag återkommer med den inom kort! Over and out.