torsdag 28 augusti 2008

Natt och flytt

Nu när jobbsäsongen börjat igen finns det fortfarande mycket att skriva om, men desto mindre tid att skriva på. Har just hoppat av nattåget i Stockholm. Inatt sov jag oroligt. När tåget började skaka och orangea lampor flög förbi utanför fönstret vaknade jag med ett ryck. Jag fick för mig att det var storm, båten stod i brand och att en ytbärgare blev nedfirad från en helikopter för att rädda mig. Det märks att mina bo-i-båt-reflexer skärpts.

För övrigt har jag börjat titta på båtplats i Göteborg. Det lutar åt Ringön, Lilla Bommen, Klippan eller Långedrag. Nu gäller det bara att det blir friska sydliga vindar någon av de närmsta helgerna så att flytten går smidigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hela Göteborg går som på nålar i väntan på Ankomsten. "När blir det?" hör man från gränderna. "Hur ska vi kunna ta emot honom på ett värdigt sätt?" Osäkerheten är stor. Förväntan ännu större. "Måtte det gå vägen, måtte det bli ett mottagande han blir nöjd med".
Göran Johansson slipar på sitt tal. Göta Lejon putsar sina instrument. Ingen går oberörd!

Kapten H sa...

Vilket härligt välkomnande inlägg! Ja, jag förstår att Göteborg "är på G" inför denna högtid. Ankomsttiden är som vanligt svårt att beräkna, men med tanke på avståndet blir det nog framåt söndag kväll. Vilken söndag är inte bestämt än, det beror på vädret. Och gör det hela lite mer spännande!