torsdag 18 september 2008

Pimp my Boat: Part 3

Hösten närmar sig med stormsteg, även här i Skåne. Luften är klar och frisk, tidvis till och med kall. Dessutom slutade min lilla kupévärmare att fungera imorse.


Yrvaken och kall skruvade jag isär värmefläkten och böjde till några metallkomponenter som såg trasiga ut. Därefter blev den varm, varmare än någonsin. Snart började det brinna därinne, så jag drog genast ut sladden och slängde den i soptunnan. Där hittade jag en bok, Charrières klassiker Papillon som jag länge velat läsa. Jag kände mig lite skabbig när jag plockade upp boken ur soptunnan, men den var fräsch och kan nog döda några timmar. Håll ut till recensionen!

På lunchen läste jag lite på den här tråden om hur man lämpligast värmer upp en båt. Därefter cyklade jag till Clas Ohlsson och köpte jag en sån här:



Komplett oljefyllt element 500W med termostat. Nu är det både tyst och varmt i kajutan, perfekt för en god bok.

Inga kommentarer: