måndag 26 januari 2009

Sanitator

Många, i dessa dagar, verkar lite småkrassliga. I mitt fall kan det bero på min livssituation. Häromdagen tittade jag bakom säkringspanelen. En teakskiva därbakom var allvarligt angripen av mögel. Jag torkade bort möglet med varmt vatten och Yes, och fick mig en tankeställare. Det är inte nyttigt att sova bland mögelsporer. Så idag fick Conrad och torrbollarna förstärkning i kampen för ett friskare inombordsklimat:



Det är en Tea Tree Oil-baserad gel som ska avdunsta och döda mögelsporer. Den går att använda i såväl båt som husvagn och doftar friskt av eukalyptus, såvida man inte är tät i näsan, förstås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg denna salva på ett glädjehus i Düsseldorf förra gången jag var där med HQ. Enligt egen utsago var föreståndarinnan mycket nöjd eller som hon själv sa "eine sehr gute Sahne". Jag önskar dig all lycka med möglet i allmänhet, "projektet" i synnerhet.

Kapten H sa...

Det låter ju lovande!