söndag 15 mars 2009

Besättning

Pratade även med Jungman C i telefon idag. Han är en äventyrare, både på land och till havs, och nu börjar flera av Sveriges dagstidningar erkänna hans bravader. Jag är mycket glad att Jungman ska följa med på Global Circumnavigation. Jag tror att vi kommer att kunna stå ut med varandra. Dessutom är han begåvad med en lust att upptäcka, en känsla för vad som är värt att berättas och ett ord som inte går av för hackor.

Att bara få ge sig ut på ett äventyr är roligt. För det behöver man till exempel kunna lufta en motor. Att kunna dela med sig till andra av äventyret är ännu roligare. För det behövs en besättning. Jungman är särskilt lämplig i det avseendet. Med snart bara ett år kvar till avgång börjar besättningsfrågan bli aktuell. Förutom Jungman och Kerstin finns ett fåtal mer eller mindre hugade kandidater. Under hösten tänker jag formalisera påmönstringsprocessen på något sätt. Tills dess uppmuntrar jag alla mina nuvarande och framtida vänner att ta sig en funderare på om ni vill följa med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glada rapporter från kuststaden att kapten uppskattar jungmans plats i det framtida gemensamma hemmet, och att det framtida gemensamma hemmet funnit plats tills framtid! Landäventyret i fråga gjorde sig bättre, rubrik- och framför allt bildmässigt, i Arbetarbladet, vill han tillägga.

Sy Emma sa...

Hej
Kul projekt och bra blogg. Intressant nog har vi samma citat av Mark Twain på våra bloggar. Min blogg handlar dock inte om någon världsomsegling (ännu) utan om min renvovering av en shipman 28. Jag önskar dig all lycka med ditt projekt. Jag bor i Göteborg så jag kanske tittar förbi i hamnen nån dag.

Kapten H sa...

Emma, Lycka till med renoveringen av Emmma! Shipman 28 är dokumenterat god nog åt oceanerna, så ditt äventyr behöver ju inte ta slut med att hon är färdig. Du är välkommen till brygga två.