tisdag 27 april 2010

Stål och bomull


Igår var jag nere hos Riggarna och inspekterade masten. De har satt i maststeg och ett fäste för kutterstaget samt gjort lite småreparationer här och var. Nu sitter jag här med nya vant, stag och vantskruvar (av brons, fint ska det va) samt en räkning som egentligen är alldeles för dyr för mig, men rättvis det fina jobb de utfört.

Lika viktig som riggen är för båtens framfart, är gardinerna för trivseln ombord. De gamla gardinerna såg lite löjliga ut, så jag har beställt nya av Kicki. Idag kom följande tygprover i ett diskret kuvert på posten. Nu är det upp till er bloggläsare att rösta fram bästa gardintyget. Rösta genom att lämna en kommentar till detta inlägg!

7 kommentarer:

Kapten H sa...

Jag röstar på nr 2 uppifrån.

CoM sa...

Jag röstar också på nr 2 uppifrån. Vacker blå färg och en fin rand

Johan sa...

Jag röstar på nr 2 uppifrån, fina färger lagom med detaljer. Rent och snyggt marint mönster.

Pelle sa...

Jag lägger också min röst på nummer två uppifrån!

Anonym sa...

Hej!

Håller nog på nummer 3 nerifrån :)

Ang. riggen har jag med nya vantskruvar i år :) Bra grejer! Abdul flyter här o mastades på i söndags! Så nu blir det ut o köra till helgen!
//Per

Kapten H sa...

Röstningen är nu avslutad. Snart dags för ett efterlängtat Pimp my boat-inlägg!

Anonym sa...

Jag tycker mig ana ett livbojsmönster i tyg 1 ovanifrån.
Därav följer en rösten där!