torsdag 10 juli 2008

Kapten Archibald Haddock

Häromdagen när jag satt och gjorde strömtrianglar i sjökortet pratade de på P3 om vad populära bloggar har gemensamt. De kom fram till att 1) bloggen ska handla om mode och 2) avsändaren ska vara anonym. För att inte helt motbevisa denna slutsats borde jag antingen komma ut ur garderoben eller sluta skriva om seglarskor. Men det är roligt med ett alter ego och igår köpte jag faktiskt en North Sails-accessoar.

Idag ansökte jag rättmätigt om medlemskap i Laurinkostersällskapet. Hos dem hoppas jag kunna lära mig mycket om båten och hur den bäst ska förberedas för oceanerna. Om någon bloggbesökare mot förmodan inte skulle veta vem jag är och dessutom vore motiverad nog att försöka ta reda på det, så vore det en enkel match. Mitt inträde i Laurinkostersällskapet torde göra saken ännu enklare. Sällskapet publicerar nämligen sina medlemmars namn och båtar på hemsidan. Men Kapten H är en försiktig general och angav därför just Kapten H som namn. Bomber och granater och krevader om de erbarmliga plattfötterna inte respekterar min integritet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du använde dig av en anonym e-mail därför dessa publiceras också!

Kapten H sa...

Ja, jag såg det, så jag uppgav samma hemliga email som finns här på bloggen. Så nu är det bara Google, FRA och laurinkostersällskapet som håller koll på mig. Känns tryggt.