Fokus har den senaste tiden legat på de mjukare sidorna av projektet.
Jag har varit i Stockholm och träffat Calle, som har några intressanta idéer på marknadssidan av det hela. Ska bli intressant att följa upp. Jag har träffat Tomas, som vill följa med och segla. Han är meriterad, då han tidigare seglat över Indiska Oceanen och har flera tatueringar. Jag har sett över finanserna. Den senaste tidens leverne har varit alltför utsvävande, så det var med glädje jag läste tidningen imorse. Värdet på reskassan har det senaste halvåret ökat med 25 procent.
Imorgon är en viktig dag. Jag ska jag träffa chefen på jobbet och berätta om världsomseglingen. Det ska bli skönt att lägga korten på bordet. Undrar hur han kommer att reagera? Jag hoppas att vi kommer fram till en lösning som passar båda, och jag är redo att vara flexibel. Med en satellittelefon och ett guldkort på Inmarsat skulle jag kunna rycka in och ta ett supportärende då och då, till exempel. Eller också få tjänstledigt. Eller säga upp mig.
I och med att jag kommer ut på jobbet, ska jag också komma ut här på bloggen. Då kommer jag att framstå som mer seriös, vilket gör det lättare att administrera besättningsfrågan. Inom kort ska här presenteras olika delsträckor med ungefärliga tider och var det finns platser lediga. Hittills är vi tre glada amatörer ombord från Göteborg till Kanarieöarna. Atlantöverfarten är en populär etapp, som ser ut att bli fullbokad. Därefter finns ännu inga detaljplaner. Vad som är säkert är att det blir många olika schyssta seglatser om du är sugen på att hänga med nån sträcka.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Käre Kapten H,
Håller tummarna idag för hur det går med chefen! Kommer bli spännande att få ta del av projektet i fas 2! Skall fundera på vilka/vilken sträcka som passar mig :) Som gift kanske man har större handlingsutrymme.....Vill även passa på att tacka för två grymma helger! Kapten P
Tack själv kapten, det var grymt roligt!
Chefen ville att jag ska vänta ett år till med seglingen och jag förstår hans sida av saken. Men jag stod på mig. Losskastning enligt plan nu till sommaren alltså. Nu återstår att se om jag får tjänstledigt eller om jag ska säga upp mig. Frågan ska upp på ledningsnivå först. Finns tydligen ingen rutin hur man hanterar världsomseglingar bland personalen.
Du tar seglingen hela vägen upp till HQ du, respekt för det. Hur ser det ut annars? Tänker på bunkring, damer och konfetti. Kommer ut och kikar på Birka någon dag, blir kanon.
"Finns tydligen ingen rutin hur man hanterar världsomseglingar bland personalen..."
hehe..blir ett Lex Captain H nu då ? Kanske kan implementeras i arbetsmarknadslagarna.
Du lyckades ju nästan ? få SJ att ändra rutinerna för utrop vid närmande till station !
Seriously, hoppas allt löser enligt dina önskemål. Följer din blog med alltid lika stort intresse.
Fair winds,
Leif
Skicka en kommentar