torsdag 25 mars 2010

No Commission

Via jobbet har jag ett Eurocard som ligger i den främsta kortfickan i plånboken för att det är av guld och ser dyrt ut. I fickan bakom ligger ett Visa-kort från SEB, där lönen hamnar. Sparpengarna sätter jag in på Marginalen och i Avanza Zero. Det är full ruljans i privatekonomin, men inte länge till. Snart upphör lönen att ticka in. Snart ryker guldkortet. Snart handlar det mest om att undvika avgifter och dåliga växelkurser.

ICA-banken erbjuder ett MasterCard med tillhörande Internet- och telefonservice för 240 kronor om året. Jag har jag just ansökt om ett. Noll kronor i uttagsavgift utomlands och noll procent valutapåslag vid köp och automatuttag. Dvs mycket bättre än ocker-SEB som ska ha 300 kronor om året, 35 kr per uttag och dessutom 1,65 procent extra på allt man köper utomlands. ICA-kortet ska jag fortsättningsvis bära stolt längst fram i plånboken.

2 kommentarer:

S/Y Mary sa...

Kanon, då kan vi stryka den punkten på att-kolla-upp-listan. Tack för det!

Jämför Kreditkort sa...

IcaBanken kreditkort är riktigt shcysst!