söndag 30 mars 2008

Ny kategori: Ekonomi.

Pengar utgör vanligtvis en begränsande faktor när det kommer till genomförbarheten av lustfyllda äventyr. Så även i detta fall. Luften må vara fri och fisk hoppas jag kunna harpunera, men båt, hamnavgifter, försäkringar, underhåll och underhållning kommer nog kosta en slant ändå. Strax före millennieskiftet investerade jag i en warrant, en högriskportfölj med köpoptioner i olika IT-bolag för 27 000 kronor. Några dagar senare var den uppe i 48 000 och slutligen landade den på sitt rätta värde noll kronor. Det är lätt att vara efterklok men hävarmar på aktiemarknaden verkar inte vara min melodi. Istället jobbar jag, lever snålt och tänker långsiktigt för att kunna realisera min dröm om att kasta loss om två år. Här på bloggen kommer ni få ta del av de små knep jag använder för att lyckas samla ihop en tillräckligt stor hög med pengar. Har du själv något knep? Tipsa gärna!

Inga kommentarer: