torsdag 10 april 2008

Snabba cash

Idag sved det till i plånboken när jag var hos min personliga bankkvinna på SEB. Hon ville naturligtvis dra ut på lidandet, men nu kommer båten att vara avbetald och alltså min om ett år. Räntekostnaden blir mindre än två veckors båthyra. Även denna milstolpe står fast likt ett landmärke i projektets enslinje.

Det finns en uppsjö av intressanta småbanker på nätet som erbjuder schyssta villkor och med tanke på detta reportaget i Uppdrag Granskning är de värda att titta närmare på. Men, det personliga mötet är inte oviktigt. Min trevliga bankkvinna visade både empati och vilja och fick mig att förstå att jag var en viktig kund genom att ge mig ett schysst erbjudande, vilket jag tog. En jämförelsesajt på nätet listade iochförsig Forex Bank som billigast på lån, men det visade sig vid besök inte gälla mig. Tack för den! Sparbanken ville inte ta i mig med tång eftersom jag inte var deras kund. På Nordea var det för lång kö. SEB skulle vara en perfekt sponsor till Global Circumnavigation. De skulle behöva satsa på lite goodwill med tanke på all skit storbankerna får nuförtiden. Jag är redo för förslag, Annika Falkengren!

ps. Annars passar ju även Nordeas slogan: "Gör det möjligt!"

Inga kommentarer: