måndag 12 maj 2008

Fast i lånefällan

Idag när jag var på biblioteket för att låna en bok om VHF-radiokommunikation blev jag inlåst. Mitt lånekort fungerade inte i maskinen (kanske pga en obetald skuld, ölsaldot kan komma att behöva justeras) och innan jag hunnit be om hjälp hade klockan hunnit slå sju. För bibliotekarierna innebär det klockslaget omedelbar hemgång. Innan jag hunnit ställa tillbaka boken på dess rätta plats var lokalen tom och entrédörrarna låsta. Efter lite nervöst letande hittade jag tillslut en bakdörr som det gick att slinka ut genom. Nu blir det ingen kvällslektyr, men värre saker kan hända. Till exempel kan man bli överfallen av pirater. Det är bland annat därför jag vill lära mig hur man använder en VHF.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skräckhistoria!

Kapten H sa...

Sitter du och slösurfar på jobbet? Det skulle aldrig jag göra.