torsdag 29 maj 2008

Lägesrapport från inlandet

I ett tidigare inlägg skrev jag att tiden inte alltid räcker till. Den senaste tiden har inte riktigt gjort det, vilket uppdateringsfrekvensen här skvallrat om. Dessutom har Per Stenborg skött sitt jobb ovanligt bra den sista tiden. Men skrivandet är som havet, det går i vågor. Och det kommer mera, var så säker! Sedan senast har mycket hänt, t ex:
  • Nya bud om båtplats, dock ingenting jag tar på allvar.
  • Bokat tid för VHF-examination. Det ska bli jätteroligt att prata i radion, men det är mycket att tänka på. Till exempel måste man kunna den (coolare) engelska varianten av Adam, Bertil, Ceasar, nämligen: Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf, Hotel, India, Juliett, Kilo, Lima, Mike, November, Oscar, Papa, Quebec, Romeo, Sierra, Tango, Uniform, Victor, Whiskey, X-ray, Yankee, Zulu. Nu kan vi den.
  • Läst på här om olika sorters värmare och det verkar luta åt en sådan här. Ganska varm, men framför allt verkar den enkel och bra. Förhoppningsvis går den att installera även med tummen mitt i handen.
  • Kommit halvvägs genom ett nytt, riktigt spännande äventyr. Snart kommer alltså en ny bokrecension.
Just nu sitter jag på ett hotellrum mitt i Sverige, alldeles för långt från kusten. Den lokala frutti di mare-pizzan var en klen tröst, men jag ser fram emot helgen. Då ska Stockholms skärgård besökas, och om Per fortsätter i samma goda stil, ja då åker badbyxorna garanterat på.

Inga kommentarer: