måndag 16 juni 2008

Less is more

Idag satt jag och pulade lite med Excel och kom snabbt fram till att likviditeten var bättre före än efter båtköpet. Eftersom cash is king och båten redan är inredd så gjorde jag en Leila K och la ut större delen av lägenhetens möblemang på Blocket. Uppenbarligen något för billigt, för nu plingar det till i mailboxen ungefär varje minut. Byrån är redan hämtad, men för den intresserade finns det fortfarande fynd att göra. Om jag får sålt allt kommer listan på mina kvarvarande ägodelar att bli kort:

En båt
Kläder (som just nu ligger i en kartong)
En cykel
Ett par skidor
En gitarr
En stereo
En trasig laptop
Några böcker och CD-skivor
En bättre begagnad dykutrustning
Ett kastspö
Toalettartiklar
En dammsugare
Ett strykjärn
Fyra ägg, några jalapenos och en burk tonfisk.
En pärm med viktiga papper
Några pärmar med oviktiga papper

Det som inte följer med ombord bortslumpas till högstbjudande, förutom stereon och skidorna som jag tänkte magasinera. Jag kommer att spara 60 000 kronor om året på boende och säkert lika mycket till på att jag inte kommer kunna köpa en massa saker. Det kommer inte få plats. Just nu känns det fantastiskt bra. Hoppas det håller i sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott att höra Kapten H!

Stort grattis! Har väntat med spänning på detta tillfälle!

Ps. Kom 3:a i vårcupen häruppe!

Anonym sa...

Det här börjar bli mycket märkligt! Mår ni bra? Har du till och med gjort dig av med spriten? Båten är dock en skönhet, mycket vacker. Bättre än en röd stuga med vita knutar...

Kapten H sa...

anonym nr 1: Tack och grattis till bronspengen! Jag antar att det är någon form av kappsegling?

anonym nr 2: Tack, jag gillar också runda båtar bättre än fyrkantiga stugor. Stugor har iochförsig vissa fördelar, såsom ståhöjd och riktigt kök. Men jag kommer iallafall ha 360 graders havsutsikt!