söndag 21 december 2008

Julpynt

Inför en långsegling är det viktigt med god oral hälsa. Tandvärk kan förstöra en annars fin segling, och avståndet till tandläkaren kan ibland vara stort. Jag agerar proaktivt genom att minimera sötsaksintaget, borsta tänderna morgon och kväll samt skölja med Flux. Så här i juletider medges dock vissa undantag. För första gången i mitt liv har jag en adventskalender med choklad i. Idag öppnade jag 20 luckor retroaktivt. Jag fick den av Christine, eftersom mina tandläkarföräldrar aldrig tillät adventskalendrar som kan ge karies. Christines pappa är sjökapten (respekt) och tydligen lite mer slapp vad gäller uppfostran.

Den som själv bryr sig om att skicka julkort och som dessutom har en riktig postadress får säkert fler julkort än jag. Det enda jag hittills fått (tack Ulrika!) ger julstämning ombord och fungerar dessutom som julgardin för en av ventilerna.

På jobbet anordnades en julklappslek häromdagen. Jag vann en toapappersrulle med julmotiv. Lite ironiskt, med tanke på min toalettsituation.

Inga kommentarer: