måndag 8 september 2008

Vinterplats på G

Jag har haft svårt att bestämma mig inför den kommande vintern. Å ena sidan skulle jag vilja få upp båten på land så att den kan torka ut ordentligt och därmed bli redo för en epoxibehandling framåt våren. Å andra sidan skulle det kännas lite fjantigt att bo i båten när den står på land. Men nu har jag bestämt mig för att skjuta upp epoxibehandlingen och trotsa vintern noll meter över havet.

I morse var jag i Göteborg och rekognoserade inför vintersäsongen. Fördelen med att leta båtplats såhär års är att valfriheten är närapå total. Nackdelen är att det då även blir svårare att bestämma sig. I sådana lägen får magkänslan avgöra. Lilla Bommens centrala läge är praktiskt men det som framförallt tilltalar är att jag även kommer att kunna duscha ombord på en båt, nämligen Barken Viking. Jämte henne kommer Barken Birka inte vara särskilt iögonfallande, vilket borgar för ostört privatliv mitt i ”Sveriges Miami”.

Inga kommentarer: